söndag 2 februari 2014

Sköna knäböj, varm yoga och god mat

Kunde inte hålla mig, påbörjade RSR redan idag.

Efter lite funderande höjde jag mitt uppskattade 1RM till 70 kg. Dagens pass kändes väldigt lätt, så det var nog tur att jag justerade. Lätt, smidig och stark var känslan, verkligen inte så jag brukar känna under mina knäböjspass. Kan det vara faktumet att jag inte går "på känsla" utan har ett uppstyrt upplägg? Eller att jag yogat och suttit i squat mer det sista? Höfterna känns hur som helst mycket bra. På tal om yoga testade jag även på HotMOJO för fösta gången i veckan, ett förkoreograferat yogapass som utförs i 38 graders värme. Har endast tränat Bikramyoga förut inom kategorin "varm yoga". Positivt överraskad, även om kontrasten värme inomhus/kyla utomhus kändes lite obehaglig. Jag gillade tydligheten, intensiteten och att passet sker utan musik. En skönt kontrast från annan träning, fram för allt från min övriga yogapraktisering.



Sitt en stund varje dag (utan stol!)



ONSDAG
Bänkpress
40 kg - 10
50 kg - 3 x (5)
55 kg - 2 x (3)

Marklyft
70 kg - 10
90 kg - 2 x (5)
95 kg - 5
100 kg - 2 (5)

Calisthenics
Handstand

TORSDAG
RPM

FREDAG
HotMOJO
Hett yogapass!

Squat
50 kg - 10
55 kg - 5
57,7 kg - 5
60 kg - 3 x (5)


LÖRDAG
Vila

SÖNDAG
Squat
50 kg - 2 (8)
Day 1 RSR
55 kg (80 %) - 6 x (2)

Pull-ups
6 x (6)

TRX
Oblique swing - 3 x (20)
Planka + press back - 3 x (5)
Pistolsquats (assisted) 3 x (10/10)

Calisthenics
Handstand & bridge practice

Yoga, vinyasa flow

Mattips



Vegolåda. 
Stek quorn eller sojabitar med paprika, aubergine, lök, tomat och generöst med ajvar relish. Servera med kokt quinoa, en klick matlagningsgrädde eller varför inte en mogen avokado? Perfekt vegomatlåda dessutom. Nästa gång slänger jag i en chili och en förpackning svarta bönor!

Enkel fiskrätt. 
Fitnessmatkassen förgyller verkligen vardagarna och gör mina middagar variationsrika! Riktig god tallrik med rökt makrill, avokado, ägg, spenat, potatis och pepparrotskräm  i veckan. 


Vegetarisk brunch. 
Stekt halloumi, rostade grönsaker och potatis med en röra på svarta bönor, pesto,
 rödlök och spenat och en generös klick hummus. 

1 kommentar:

  1. Hej Sierra, sitta i squat ska jag prova! Har aldrig hört om det innan men låter som något som verkligen skulle göra gott för kroppen :)

    SvaraRadera