måndag 20 januari 2014

Tillbaks till verkligheten! Och min radiodebut..

Har varit hemma i exakt två veckor nu och jobbar fortfarande på att komma tillbaks in i rutinerna och att hitta någon slags balans mellan jobb, plugg, träning och vila. Det mesta har dock fallit på plats och ordnat sig riktigt bra, mycket spännande grejer som sker den här terminen. Riktigt exalterad över kursstarten av andra terminen på psykologprogrammet (bara 9 terminer kvar!), nya kostkunder, lanseringen av fitnessmatkassens middagskasse , och  lite andra dietistrelaterade uppdrag som jag kommer ta mig an under 2014. Har återgått till att instruera yoga och kettlebells två dagar  i veckan igen. Nästa helg ska jag hålla en internutbildning inom yoga på Nordic Wellness, ett projekt som jag jobbat med av och till under snart 2 år faktiskt, riktigt kul att det äntligen blir av. Jag kommer även börja massera igen på Linnegatan fem, mestadels på fredag eftermiddagar och lördag förmiddagar. Kontakta mig om du behöver knådas!

Träningen och bloggandet har inte riktigt fallit på plats lika bra som jobb och plugg, en pusselbit i taget. Tränat har jag gjort, men har mest gått på känsla och dagsform och bara lekt med lite olika upplägg i tanken utan att konkretisera. Jag har väl inte direkt bråttom. Mycket knäböj, bänkpress, marklyft, spinning och yoga blir det, bra grejer. Sugen på att testa att köra knäböj två gånger per vecka och att styra resten av träningen efter det, vore bra för mig att prioritera den. Spinning får ersätta löpning och terapi. Yoga och bodyweight relaterade övningar håller mig mjuk och pigg. Marklyft, snatch och bänkpress får mig att känna mig stark. Ska nog bli ett bra träningsår ändå!

Snatch
Idag snatchade jag i köket, 20 minuter med 20 kilos klotet. Körde enligt protokollet 5/5 följt av 15-30 sekunders vila. Totalt hann jag med 230 snatchar, stabil känsla. Blev inspirerad till att ge mig på 15/15 protokollet igen, ska testa på det lite nästa vecka.

Radio
Fick frågan om att ställa upp i ett radioprogram och prata lite generellt om mat och träning, tackade först nej men efter lite övertalning ställde jag upp. Jag skojar inte när jag säger att jag var riktigt jäkla nervös innan, var länge sen jag kände så mycket motstånd till att göra någonting faktiskt. Radioskräck. Hur som helst genomförde jag det, utvecklande eftersom det fick mig att göra något jag inte trodde jag var kapabel. Dessutom var det faktisk rätt kul. Antar att jag gillar att tjöta. Har inte vågat lyssna, men här är länken till inslaget om du vill lyssna.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar