fredag 22 november 2013

False alarm!

TACK OCH LOV verkar jag inte ha råkat ut för en sträckning eller inflammation i magmusklerna som jag först befarade. Smärtan har nästan helt försvunnit. Superläkningsförmåga eller bara känslig och en tendens att överreagera ? Kanske en kombination. Nu ska jag i alla fall gnälla lite till.

Värken har nu istället flyttat sig till benen efter mitt lätta backsquat pass, som under tiden kändes väldigt lätt, hade definitivt kunnat öka en hel del utan problem, men valde att hålla igen. Fattar inte när squat ska sluta göra ont dagen efter. Håller med David om att 1 gång per vecka känns för lite, samtidigt som 2 gånger per vecka känns för mycket... En planering som tillåter 4-5 dagar mellan backsquat känns rimlig, eller möjligen ett pass backsquat och en frontsquat med kb eller stång (eller möjligen zercher) per vecka? Får fundera vidare på detta.

ONSDAG
RPM - 50 min intervallspinning
Tog mig igenom passet med nöd och näppe. Skittrött, ingen kraft och träningsvärk i benen.

Press (kettlebell)
16 kg: 5 x 5/sida


TORSDAG
Clean & Jerk (dubbla kettlebels)
12 kg + 12 kg - 3 x (2)
16 kg + 16 kg - 2 x (4)
Arbetsset:
20 kg + 20 kg - 4 x (2, 4, 6)
Tot: 48 reps, 1920 kg

Calisthenics
Hanstand 2 x max (1:42, 1:13)
Stand to stand bridge practice
Front lever progressions


FREDAG
Löpning (löpband)
Distans: 5 km
Tid: 22:11min
Tempo: 4:26 min/km

Marklyft
90 kg - 5 x (6)
Tot: 2700 kg
Väldigt bra känsla, ingen som helst smärta i rygg/höft.


Bjuder på en matbild av gårdagens middag från fitnesmatkassen. Ugnsbakad lax med en linsgryta med zucchini och lök med smak av tomat och apelsin. Supergott och lättlagat!  


Gav dubbel dubbel på Esperantoplatsen ett försök till - väldigt nöjd denna omgång!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar